566592
Książka
W koszyku
(Bliżej Przedszkola)
Profesor Edyta Gruszczyk-Kolczyńska od blisko pół wieku zajmuje się problemami dzieci z niepowodzeniami w nauce matematyki i z dobrym skutkiem im pomaga. Ukoronowaniem tej działalności jest niniejszy podręcznik. Autorka wyjaśnia w nim, w jaki sposób rodzice, terapeuci i nauczyciele mogą pomóc dziecku pokonać niepowodzenia w nauce matematyki i zapewnić mu sukcesy w dalszej edukacji szkolnej.Problem jest poważny, gdyż przy ostrożnym szacowaniu - co czwarte dziecko zaczynające naukę szkolną jest spychane na ścieżkę klęski szkolnej, bo nie potrafi sprostać oczekiwaniom stawianym na zajęciach matematycznych. Na dodatek rodzice i nauczyciele za późno orientują się, że źle się dzieje, co skutecznie utrudnia działania naprawcze. Żeby sobie z tym poradzić, dorośli muszą orientować się w przyczynach i mechanizmach narastania niepowodzeń w nauce matematyki.Ten zakres wiedzy został omówiony w części pierwszej niniejszego podręcznika. Na początku Autorka wyjaśnia, dlaczego uczniowie klas początkowych zbyt mało wiedzą i potrafią z matematyki. Omówione zostały również przyczyny blokad w nauce matematyki występujące już w pierwszych miesiącach nauki w klasie I. Działania naprawcze są rdzeniem każdego rozdziału części drugiej tego podręcznika. Wzorcowe sytuacje zadaniowe i zadania zamieszczone w tych rozdziałach zostały przedstawione tak, aby dorosły - wzorując się na nich - mógł wymyślić ich więcej.W tytule publikacji zaznaczone zostało, że podręcznik ten jest kolejną książką z serii Dziecięca matematyka. Oznacza to, że został napisany w przystępny sposób i zawiera opisy konkretnych - łatwych w realizacji - zajęć z dziećmi, opracowanych zgodnie z wnioskami z badań naukowych.Z recenzji naukowej dr. hab. Stanisława Domoradzkiego, prof. UR:[.] Recenzowaną książkę uważam za dzieło doskonałe pod wieloma względami. [.] Polecam [ją] rodzicom, nauczycielom, władzom oświatowym od szczebla samorządowego do centralnego. Autorce należą się szczególne podziękowania, że nie ustaje w propagowaniu Jej "Dziecięcej matematyki", traktuje ją holistycznie: naukowo, metodycznie, dydaktycznie i w sposób przystępny dla rodziców, dziadków, pedagogów, psychologów. [.]
Status dostępności:
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21349 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 265-270.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej